29 Mayıs 2009 Cuma

Kırmızı Noktalı Maaş Haberleri


Annem daha Esra Erol Flash TV'de Dest-i İzdivaç programını sunmaya başladığında ben bu kızı çok beğendim demişti, bende anne makyajsız güzel olmuyor bu kızlar diye reddetmiştim. Neyse konumuz zaten Esra ile olan ilişkim değil.

Bugün ekşisözlük'te kendisinin ayda 120.000 ytl kazandığını öğrendiğimde kendimi karıştırdım, koltuktan zıpladım, yerlere yuvarlandım, müdürem bile şaşırdı "n'oluyor bizim tafo'ya" diye!

Şahsen 1.000 tl'nin altına çalışan bir insan olarak yaptığım hesaplarda, kendisinin aylık gelirinin benim 16 yıl ve 4 aylık çalışmama bedel olduğunu öğrendim ve bu parayı tek seferde banka hesabımda görmek için yaklaşık olarak 16 yıl civarında daha annemler ile yaşamam gerektiği farkettim ve değişik duygulara saldım kendimi. Müdürem bile zam ümidi verdi hayata küsmesin bu çocuk diye.

Aslına bakıldığında televizyon sektörü yada daha geniş anlamda Medya sektöründeki piramidin en üst katındaki isimlerin böyle paralar kazanması çok doğal elbette ama biz sıradan insanlara böyle haberler geldiğinde elbette şaşırmayacak insan yoktur. Geçen bir iki ay önce Acun Ilıcalı 1.000.000$'a (yazı ile: bir milyon dolar) araba aldığında medya'da şok etkisi yaratmıştı. Cidden abartı birşey gibi gelse de, peşin almadığını varsayarak, yine de olabilir demiştim. Survivor, Fear Factory, Acun Firarda ve Var mısın Yok Musun gibi Prime-Time'da en çok tutulan ve reklam alan programların yapımcısı ve Türkiye'deki yayın hakkı sahibiydi. Doğal olarak para kazanması ve kazandığı parayı da harcaması kadar doğal birşey olamazdı.

Elbette bunu Amerika veya Zengin Arap ülkeleri gibi yerlerde yapsaydı, magazinel kişiliğinden dolayı ancak magazin haberlerinde çıkardı ama maşallah bizde ana haber bültenlerinin neredeyse ilk haberi olarak çıkacaktı. Sonuçta Türkiye'nin büyük bir kısmı işsizlik ve fakirlik gibi can sıkan durumlar ile uğraşırken, başkalarını böyle paralar kazanırken görmek sanırım herkesi bir yerde rahatsız ediyordur.

Geçen senelerde bir ramazan ayında olay olmuştu. Ramazan döneminde normal saatlerde yayınlanan sucuk reklamı birtakım sebeplerden dolayı yayın saati değiştirilmiş ve saat 00.00'dan sonra yayına girer olmuştu. Biz sucuk fanları da bu konuya üzülmüş ve kırmızı noktalı sucuk reklamımızı ancak yatmadan önce bir kez izleyebiliyorduk. İnternette yaptığım ufak bir araştırmadan sonra "‘Çocuklarımız bu reklamı görünce sucuk yemek istiyor, ama gelirimiz el vermediği için alamıyoruz.'' şikayetleri üzerine yayının durdurulması isteniyor ama reklamda etiğe aykırı birşey olmadığı için RTÜK reklamı durdurmuyor. Yılmayan izleyiciler firmaya mektup ve e-mailler ile ulaşarak reklamın durdurulmasını istiyorlar ve reklam durdurulmuyor ama gece yarısı yayınlanıyor.

E şimdi böyle haberlerin de, gece yarısı kırmızı noktalı olarak yayınlanması gerekmiyor mu?
Edit: E şimdi benim müdürem de, "çalışanlarım bu haberleri görünce zam istiyor ama gelirimiz el vermediği için veremiyoruz" derse ne olacak? Haberleri gece 12'den sonra mı yayınlayacaklar?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder