3 Nisan 2010 Cumartesi

O bir efsane: God of War III


God of War I çıktığında üniversite öğrencisiydim ve tahmini olarak 1-2 haftamı hayatımdan silmişti. Benim gibi mitoloji delisi bir adam için hayalgücünün sınırlarını zorlayan muhteşem bir oyundu. Harika atmosferi ve görüntüleri ile beni benden almıştı. O 2 haftalık süreç içinde ben ne yediğimi, ne yaptığımı, hangi derse girdiğimi bilmiyordum. O derece muhteşem bir oyun idi. Soundtrack'inden bahsetmiyorum bile. Yani 3-4 tane şarkısın mp3 çalarıma yükleyip okul yolunda dinler gaza gelir öyle giderdim.

God of War II çıktığında üniversiteden mezun olmuş, İstanbul'da çalışıyordum. İlk oyun sonunda savaş tanrısı olmuş ve Zeus'un peşine düşmüştük. Oyun, birincisinden grafik olarak daha muhteşemdi ama hikaye olarak ben yine de GoW I'i önce tutarım. Yine bir iki haftamı şuursuzca bu oyuna harcadım ve hayal gücümün sınırlarını yeniden genişlettim. Yalnız arkadaşım bir insan her seferinde ölüp Tartarus'a gider mi yahu? :) Neyseki çıkış yolunu biliyoruz da, habire çıkıp durduk.

God of War III çıktığında, İstanbul'daki işimden ayrılmış artık memleket Çorlu'da çalışıyordum. Sabırsızca bekledim çıksın diye ama Sony firması kalleşliğin son raddesinde PS2 için çıkarmayacaklarını söylemişti. Henüz Çorlu'da Ps3 kafelerde de göremediğimden, oynama şansı bulamamıştım; taaaaa ki dün akşam'a kadar.

Oyunu hem Titan (Hard) hem de Chaos (Very Hard) modda çoktan bitirmiş olan ev sahibimiz oyunun açılışını bizzat kendi eliyle yaptı. Oyunun ilk yarım saati nerdeyse film gibiydi. Gamepad sizin elinizde olmamasına rağmen yine de hikayenin içinde kendinizi görüyorsunuz. İlk iki oyundan farklı olarak platformlar oldukça değişik. Oyunun başında Gaia'nın üstünde savaşıyorsunuz ve Gaia sürekli hareket ettiğinden görüntü sürekli hareket halinde ve oldukça etkileyici. Oyunun başındaki aksiyondan sonra daha sakin mekanlara geçtiğimizde, detay konusunuda aşmışlar. Kratos'un modellemesinden, vazoların şekillerine kadar harika detay vardı. God of War, görüntü konusunda oldukça süper bir iş yapmış. Cidden harikulade.

Oyunun büyüsü bozulmasın diye hikayeden çok fazla bahsetmiyorum. Kazara birinin hevesini kırmak istemem ama hikayesi de, hikayenin gidişi de süper. Ses ve müzik ise yine bir başka övgüye değer konu. İlk iki oyundaki müziklerde mevcut oyunun içinde süper gaz modda saldırmaya devam ediyorsunuz.

Son olarak da yine bir mitoloji delisi olarak da dünya kadar mitolojik karakteri hikayeye koyan yapımcılara çok teşekkürler. Doya doya oynayamadım ama azıcık sürede bile çok keyif aldım.

İşte Oyun bu!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder